Až ve druhé polovině startovního pole se umístily čtyři české posádky na MS jachtařů ve třídě Vaurien v Itálii. Nejlépe skončili mistři Česka Radim Hartl a Martin Gončár z Lodních sportů Brno, kteří z devadesáti startujících obsadili 58. místo.
Výsledky – absolutní klasifikace: 1. A. Albadejo, J. Albadejo (Šp.), ? 58. Hartl, M. Gončár, 69. H. Svozilová, M. Svozilová, 70. Kittler, J. Gončár, 85. Křížová, Poborská.
Aktuality
2 vauriens and stuff for sale
Hello All,
Hopefully everyone is home safe after 2 weeks of great
world championship sailing! And those who have not
been there… how are you!
Annie and Annie have decided to quit sailing the
Vaurien (you never know for sure) and therefor we have
looots of vaurien stuff for sale. So if you miss
something just give me a call or e-mail me so we can
arange something.
We have for example:
A faccenda 2001 (number 36099)
A Guinde (number 31456)
3 sets of Kool sails
extra spinnaker beam
trailer
tents
etc etc.
So if you are interested or you know anyone how is….
give me a call at
Mobile: +31627540230
Home: +31206851918
- 1. 8. 2001
- Archív
- Přečíst celé
Přehled výsledků MČR Vaurien 2001
Informace z jachtařského Mezinárodního mistrovství České Republiky, který proběhl na Lipně v Černé v Pošumaví v termínu 5. – 8.7.2001. V prvních dvou dnech panovalo krásné jachtařské počasí, v sobotu do průběhu závodu zasáhla větrná vichřice, která napáchala velké materiální škody. Závod skončil těsným vítězstvím posádky Hartl, Gončar, kteří odolali velkému nástupu posádky Kozelská – Jakešová ve druhé půlce závodu. Závod měl kvalitní zahraniční účast, posádky z Německa a ze Slovenska zaujaly 3. a 4. místo v absolutním pořadí.
Výsledky a statistika:
Celkový počet rozjížděk: 9
čtvrtek 3, pátek 3, sobota 1, neděle 2
37 lodí ze 4 zemí (ČR, Německo, Polsko, Slovensko)
Mezinárodní Mistrovství České Republiky – absolutní pořadí:
1. Hartl R., Gončár M. (LS Brno)
2. Kozelská M., Jakešová T. (YC Brno, LS Brno)
3. Chalupník M., Chalupníková K. (Slovenská republika)
Mistrovství České Republiky – absolutní pořadí české posádky:
1. Hartl R., Gončár M. (LS Brno)
2. Kozelská M., Jakešová T. (YC Brno, LS Brno)
3. Kozelský J., Čagan M. (YC Brno)
Mistrovství České Republiky – ženy
1. Kozelská M., Jakešová T. (YC Brno, LS Brno)
2. Svozilová M., Svozilová H. (TJ Sokol Tovačov)
3. Křížová P., Poborská M. (SK LS Zlín, JO Lovochemie)
Mistrovství České Republiky – dorostenci
1. Křížová P., Poborská M. (SK LS Zlín, JO Lovochemie)
2. Gončár J., Homola J. (LS Brno)
3. Elman V., Poborský J. (JO Lovochemie)
Mistrovství České Republiky – mix
1. Karas T. Gregorová D. (YC Brno, ALT Vaurien)
2. Čepelka S., Čuhajová K. (Koh-i-noor Č. Budějovice)
3. Taurková K., Blatecký D. (JO Olomouc, YC Brno)
Markéta Grelová
tisková mluvčí ASV
- 11. 7. 2001
- Archív
- Přečíst celé
Větrná smršť na Lipně
MCR 2001 se zapsalo do pameti závodníku vetrnou smrští. Ta zpusobila vlnu debat v konferenci. Prectete si, jak se s tím vyporádali závodníci, ale i rozhodcí:
From: Jakub Kozelsky – VAURIEN CR [mailto:jakub.kozelsky@sagem.com]
Sent: Monday, July 09, 2001 8:21 AM
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: MCR Lipno
Cau Trpce,
jestli mas jako garant zavodu moznost hodnotit rozhodci, tak bych mel k nim
jednu pripominku (osobni nazor). Podle meho nazoru rozhodci prekrocili sve
pravomoce tim, ze neuskutecnili posledni rozjizdku, prestoze povetrnostni
podminky to zcela jiste dovolovali a casu bylo taky dost (koncili jsme o
ctvrt na jednu) a zcela nesmyslne nam zkracovali rozjizdky. Beru, kdyz to
zkracovali ve chvili, kdy chteli jet dalsi rozjizdky nonstop (aby na nas
dlouho necekali), ale nechapu to u poslednich rozjizdek dne a uz vubec ne u
posledni rozjizdky, kdy bylo spousty casu a skutecne dost vetru.
To jest muj nazor, ktery je doufam dostatecne objektivni vzhledem k tomu,
ze jsem rozhodne nezasahoval do boju o predni pricky a mohl jsem tedy vse
nezaujate pozorovat zezadu…..
Pokud to tedy je mozne, tak se o tom zmin ve sve zprave, protoze se mi zda,
ze tenhle zvyk (ze rozhodci konci zavod kdy se jim chce) se u nas zacina
znacne rozmahat.
Jakub Kozelsky
Vaurien CZE 35971
——————————–
From: kchalupnikova@seznam.cz – VAURIEN CR [mailto:kchalupnikova@seznam.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 11:29
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Re: MCR Lipno
Ja se pripojuji jeste s jednou poznamkou ohledne te vetrne smrsti. Podle
meho nazoru se nam mohl rozhodci
aspon omluvit, ze kvuli tomu, ze nas poslal pozde na breh, doslo ke
zbytecnym skodam na materialu.
V dnesni dobe, kdy je mozne ziskat velmi presnou predpoved pocasi (a
navic, kdyz ho Luksch predem
informoval vysilackou), by mel mit rozhodci tolik zodpovednosti, aby
podobnym situacim predchazel.
Katka Chalupnikova
Vaurien SVK 32103
——————————–
From: KARAS@atlantik.cz – VAURIEN CR [mailto:KARAS@atlantik.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 11:26
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: RE: MCR Lipno
Stran zkracovani trate: Taky mne to zarazilo, pripojuji se k nazoru, ze se
nemuselo zkracovat a mohla se jet jeste desata rozjazda. Diky za nazor
Jakube.
Stran bourky je asi nejlepsi osveta jachtarum co delat, kdyz se neco
takoveho blizi. Ja se musim priznat, ze ac jsem nakonec dopadl velmi dobre,
mohl jsem se na problem daleko lepe pripravit. Pokud by napr. vsichni
zamirili k nejblizsimu brehu a ne na klub, dostali by se z dosahu temer
vsichni. Pocital jsem ztraty a ze tridy Vaurien nenastoupilo v nedeli 1/3
lodi.
Pratele, zkuste se rozepsat o sobotni bource. Napiste sve zazitky, co jste
delali, nebo co delali kolegove. Zkuste doporucit, co udelat za opatreni,
kdyz se blizi takova vichrice. Napiste, kde nastaly nejvetsi materialni
skody a ceho byste se meli vyvarovat. Zkuste napsat, jak by mohli
organizatori predchazet takovym problemum. Treba z toho vznikne prave takovy
osvetovy material, ktery pak nekde opublikujeme.
Thomas
——————————–
From: mpavlovsky@yachting.cz – VAURIEN CR [mailto:mpavlovsky@yachting.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 12:41
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Re: MCR Lipno
Jako garant jsem do rízení závodu nevstupoval. Docela mi stacilo, že jsem se
snažil organizovat práci mericu a trochu „ovlivnovat“ JURY (=bezvýsledne).
Predpokládám, že hlavním duvodem bylo sladit casový plán na okruhu ALFA a
BRAVO.
Myslím, že rozhodcí odvedli práci na hranici svých možností. A ani se jim
nedívím, že po 9 rozjíždkách se snažili „utéct“ domu. Možné rešení je dát
poslední možný start na 12:00 nebo 13:00, cím si to zavaríme úplne.
Trpec
——————————–
From: kozelska@k4.cz – VAURIEN CR [mailto:kozelska@k4.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 12:32
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: MCR Lipno
Ahoj Marku,
pripojuji se k Jakubovi. Pokud jsou vypsané tri kola tak by se v rámci
možností meli i odjet. Je to nefér vuci závodníkum, kterí pocítají se tremi
koli a mají takto rozplánovanou taktiku. Poslední rozjíždka v nedeli se taky
mohla v klidu odjet, ale v tomto prípade jsem zaujatá osoba.
Já mám ješte jednu pripomínku a ta se týká startu. Chyby s vlajkováním
opomíjím, sice to není nejlepší vizitka, ale byly napraveny. Já se chci
zmínit o casovém plánu. Ani jeden den nebyla ranní rozjíždka odstartována v
10 hodin jak bylo vypsáno. A to si myslím, že ty podmínky k tomu byly. Vždy
se cekalo, až se dostaví celé startovní pole. Doplácí na to závodníci, kterí
se vcas chystají lode a vyjíždí na vodu, zbytecne pak cekají na vode. A když
je chladno ci silný vítr je to pomerne nepríjemné. A navíc se pak zbytecne
posouvá casový plán. Možna by jsme potom stihli i ty vypsané tri kola.
Tato pripomínka se netýká jenom techto závodu.
Ahoj Markéta Kozelská
——————————–
From: Radim Hartl – VAURIEN CR [mailto:radim@styl2000.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 14:40
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: MCR
Souhlasim s Kubou. Realita je ale na strane komentare Trpce. Byl bych ovsem radeji ,kdyby aspon zavod typu MCR byl vynat z ,, obvyklosti ,, .
My, kteri vime / nebo si aspon nejsme vzdy uplne jisti / , ze odvadime presne to, za co jsme pri plneni svych pracovnich cinnosti honorovani, bychom to asi meli dokazat pochopit. Vsichni ostatni jsou p o s k o z e n i . Radim H.
——————————–
From:
To: „Úcastníci konference VAURIEN CR
Sent: Monday, July 09, 2001 2:28 PM
Subject: Re: MCR Lipno
Ohledne te smrsti si mislim ze s tema informacema co mel to mel skrecnout
nejpozdeji po dojeti te prvni sobotni rozjistky a hnat nas na breh a kdyby
ten den vubec nevyjel tak bych mu to nezazlival i kdyby nic neprislo.
Jak se chvat kdyz prijde smrst ??
Nespolehat ze to rozhoci vcas skrecne !!!!!!!!!!
To ze se nejela ta 10 rozjistka uz me tak nevadilo.
Jako ridice me cekala jeste cesta domu a nejem me.
Ale ta 9 mohla mit klidne 3 kola, nebyl duvod to skratit.
Zdar FREDY
CZE 28663
——————————–
From: Dan Šupa – VAURIEN CR [mailto:Supa_Daniel@brno.cz]
Sent: Monday, July 09, 2001 3:09 PM
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Re: MCR Lipno
Fredy a co kdyz si toho v zapalu boje nevsimnes nebo neodhadnes, ze misto
klasicke letni bourky prijde vetrna smrst?? Spis mne zajimalo, jestli nejak
sundavat plachty nebo neco povolovat a pod. Muze mi nekdo zasveceny
poradit?? Diky Dan / Lord 32108
——————————–
From: Patrik Blatecký – VAURIEN CR [mailto:blatecky@vasbv.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 15:22
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: RE: MCR Lipno
Tak to rychle cvakni a pockej az to prejde. A nebo (kdyz to stihnes) tak
stahni plachty a zkus si vybrat, kam te to sfoukne. Patrik
——————————–
From: fredy.f@volny.cz – VAURIEN CR [mailto:fredy.f@volny.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 15:55
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Re: MCR Lipno
Vis ja sice jezdim uz od mala ale tohle byla moje prvni smrst aspon co si
pamatuju.
Takze tet uz sem o neco skusenejsi a vim ze sem drbet zaryskoval.
Jelikoz sem mel stesti a trochu to umim tak se me nic nestalo.
Ja to dojel pod plnyma plachtama na bocak as do maryny a tam sem to polozil.
Plachty sem stahoval az ve vode, zatim co Lida stala na kaci a drzela stezen
vodorovne aby se nepych do dna.
( Pri hodne melke vode bacha na Emiluv sindrom “ Lamani rahen “ )
!!!! Takovej skluz a bez spinakru uz asi nezaziju !!!!
Dalsi moznost bylo stahnout hlavatku a dojet to na kosatku, ale kdyz to
nestihas stahnout a neveris si ze to zvladnes, tak to rovnou polozit a
stahnout ve vode (ale
je to docela humac a blbe se to sklada) a pockat az to nejhorsi prejde a
pak skusit postavit a dojet.
Zdar Fredy
——————————–
From: mpavlovsky@yachting.cz – VAURIEN CR [mailto:mpavlovsky@yachting.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 19:15
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Fw: Lipno
Diky za ruzne podnety k MCR.
Urcite vsichni rozhodci maji co dohanet a vzdy je neco, co je treba doladit.
Pokud uz nekdo z Vas piskal a/nebo poradal zavody tak si asi dokazete predstavit, co to je usporadat velke zavody (2 okruhy, 130 lodi, 260 zavodniku).
Nemel jsem cas (ani moznost) dostat se na vodu a k vasemu okruhu, takze nevim, co tam vsechno HRO predvadel.
Nevim, kolik byla prodleva mezi zpravou ze brehu k HRO o blizici se smrsti a jeho rozhodnutim rozjizdku prerusit. Taky nevim, jak presne znela a jak to vypadalo v dane chvili z vody. Pokud by to byla mala bourka a minula nas, tak by bylo tisice chytrych, proc to rusil.
Ocekavam ty „nejchytrejsi“ ve svem tymu pro zavod Cekani na burcak (8-9/9) na Mlynech. Zejmena cekam dobrovolnika, ktery bude reditelem zavodu. Pokud se nikdo takovy nenajde, tak zavod zrusime.
Zatim se mi hlasili nasledujici dobrovolnici: Pavel Kriz, Alois Hodac, p.Elman, Lubos Svozil. – ja z vas nekdo (po sobotnich zazitcich) vzit na sebe odpovednost reditele zavodu? diky za odpoved.
Trpec
——————————–
From: kfantova@volny.cz – VAURIEN CR [mailto:kfantova@volny.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 19:58
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: Re: Lipno
Marku,myslím, že by bylo docela zajímavé prenést tuto diskusi treba na
online forum na yachting.cz. Je fajn,že spouste lidí není lhostejné jak to
na závodech vypadá,ale však o tom mluvíme už dlouhou dobu,je nejjednodušší
vznášet méne ci více ostré kritiky,málokdy konstruktivní a je velice málo
tech,kterí do toho vstoupí nejen myšlenkou…a ti kterí to udelají,dají
mnohdy sbohem tomu, co mají na jachtingu nejradeji- tedy závodení na lodích.
Osobne si myslím,že vetšina závodníku je schopna si zjistit – treba i
neustálými dotazy ke komisi ,zprávy o predpokládané povetrnostní situaci a
pokud podle sebe zváží,že situace se muže stát kritickou,nikdo je na vodu
nenutí… viz Jirka Blatný ŠTETINÁC senior – sedel na brehu a na dotaz proc
nezávodí odpovídal,nemám vestu,tak co bych tam pri té predpovedi lezl…
Rozhodne je to téma zajímavé pro clánky do všech jachtarských
periodik,ne?
Zdarec
Katka
——————————–
From: Roman Vašík – VAURIEN CR [mailto:roman.vasik@rovax.cz]
Sent: Montag, 9. Juli 2001 21:11
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: RE: Lipno
Souhlasím s Markovým názorem, po válce je každý generál.
O té hruze, která mela na Lipno prijít, byla naprostá vetšina závodniho pole
informována, zprávami o mrtvých ve Francii a Nemecku se to na brehu jen
hemžilo. Každý z nás mel tedy stejné informace, jako rozhodcí.
Vinu, že jsme poškodili našeho fireballa, pricítám spíše sobe, nežli
hlavnímu rozhodcímu. Predevším jsem to byl já (a muj bratr), který se mel,
pri blížící se cernote, rozhodnoüt, že situace je pro nás nezvladatelná, a
zachovat se tak, jak bylo v predchozích príspevcích zminováno, necekat na to
až me to nekdo rekne.
Jiná situace by byla, kdyby se to stalo mládeži, která ješte nemá potrebné
zkušenosti k tomu, aby mohla danou situaci zhodnotit a podle toho se
rozhodnout. Ten den ráno jsem si vymenil názor s Honzou Blahonovským a
shodli jsme se na tom, že ani jeden z nás by nechtel být v kuži HR.
Zkracování rozjíždek lt. Vr. jsem ocenil, vemte si, že celé kolo by na ne
museli Dutchmani a cástecne i Fireballi cekat (na druhou stranu mohly být
rozjíždky zkráceny hned pri startu, aby si mohli – dle Markétky Kozelské –
závodníci rozvrhnout svou taktiku). Co se týce desáté rozjíždky,
nezapomente, že HR musel vzít v úvahu to, že se na brehu budou rešit
protesty (predchozí dny jich zrovna málo nebylo!!!) a záverecný ceremoniál
byl casove dán.
Každý závodník by si mel sem tam zkusit zarozhodcovat, stejne tak jako každý
rozhodcí by si mel obcas zazávodit. To by myslím odstranilo všechny ty
nekonstruktivní výkriky z nouze.
Roman
Fireball CZE 14277
——————————–
From: dokladal@quick.cz – VAURIEN CR [mailto:dokladal@quick.cz]
Sent: Dienstag, 10. Juli 2001 19:56
To: Úcastníci konference VAURIEN CR
Subject: boure
Nemužu sice radit, co delat ostatním, mužu ale napsat o tom jak jsem to udelal já.
O tom, že neco prijde, se šuškalo celý den. Ale nejak se tomu nechtelo verit. Když rozhodcí zrušili rozjíždku, a to mi rekl jeden z nich, tak prý k nemu prijel jeden fireball a dost nevybírave na nej pokrikoval. I já když jsem se podíval za sebe ( v dobe zrušení jsem byl u první bóje) jsem videl jak to vzadu pekne cerná. Jeli jsme tedy do klubu, a myslím že tehdy všichni. Nekde na míste kde byl okruh Alfa jsem se ohlídl dozadu a uvidel jak vetrný vír zvedá vodní tríšt, zavolal jsem na lode, které byli okolo, aby se ohlédli. A tak do 10 – ti vterin to zacalo. To jen, že se mi nezdá, že by se nekdo dostal za tak krátkou dobu k jakémukoliv brehu!!!!!
My jsme vytáhli kácu a povolili plachty. Spinakr jsme meli zbalený. Možná že jsme meli štestí, nejsme žádná sehraná posádka, ale snažili jsme se nechat vyvláté plachty tak, aby nebraly vítr a co nejvíce vytáhnout ploutev, to melo jak všichni ví, za následek, že lod splouvala a dala se vyvážit. No a potom se jenom vyvažovalo a cekalo se jak to dopadne. Podarilo se nám dostat ke brehu a to v míste u sjíždáku. Tam jsme vlezli do vody, otocili lod proti vetru a stáhli plachty. Bohužel, protože se nám nepodarilo nechat od pocátku vyvlát kosatku, nebo proto že byla už dost stará, tak se roztrhla. Jinak žádné jiné škody. At si s toho vezme každej co chce. Ale já potom jezdil tahat ostatní z vody na polském motoráku, a nemyslím si, že cvaknout lod v témer dvoumetrových vlnách a pozor mluvím o prostoru pred jacht klubem a u mostu, by bylo rozumné. Ti co tam prišli o stežen nebo dokonce i o lod mi urcite dají za pravdu.Pokud se totiž lod otocila dnem vzhuru, stežen se zapíchl do dna !
a nikdo s tím nehnul. Ješte chci podekovat Bronkovi a Tomovi Mlcochovým, že mi zapujcili svoji kosatku, a já mohl dojet i nedelní rozjíždky.
Drahoš
PS: Co se týká nedele, souhlasím se všemi, kterí ríkají, že zkrácení trate nemelo žádné opodstatnení. A pokud toho meli rozhodcí už dost, tak mohli zkrácení vyvlajkovat již pri startu.
- Archív
- Přečíst celé
MISTROVSTVÍ REPUBLIKY
MISTROVSTVÍ REPUBLIKY v Českém Krumlově, třída Vaurien: 1. Hartl, Gončár (LS Brno), 2. Kozelská, Jakešová (YC Brno/LS Brno), 3. Chalupník, Chalupníková (SR).
- 10. 7. 2001
- Archív
- Přečíst celé
Brňané byli na Lipně králi
REGION (spo). Posádka Radim Hartl a Martin Gončár z Lodních sportů Brno zvítězila v mistrovství ČR jachtařů ve třídě Vaurien, které se uskutečnilo na Lipně. Síly změřilo sedmatřicet posádek z čtyř zemí a Hartl s Gončárem museli až do závěru odolávat náporu ženské posádky Kozelská, Jakešová.
Výsledky: 1. Hartl-Gončár (LS Brno), 2. Kozelská-Jakešová (YC Brno/LS Brno), 3. Chalupník-Chalupníková (SR).
- Archív
- Přečíst celé
Think before protesting…
I’ve had enough favourable comments from sailors and umpires about these
cards to circulate the latest version for wider use.
File is in Word97 or later – In case you can’t open it the text is below.
Circulate and use as you think fit
Notes:
Printed 2 sided, they cut to A5 size. Mine are then laminated, and so
reusable.
The section on hand signals for an admitted fault is used when the sailors
want it or the SI’s require it. It was originally written when we were
experimenting with a one flag system, where the common complaint is that
the umpires jump in „just before I was going to take a spin anyway“. The
wording says a competitor ‚may choose‘ – there’s no implication that the
rules require it, only that it may protect them.
FR2 is fundamental rule 2
B
wording /…
Think before protesting
1. A fair protest means both boats think they are right
ß „Why isn’t my opponent exonerating?
Did she (and the umpire) see something I didn’t?
ß Around 40% of calls still go against the protestor.
2. We can penalise either, neither, both, or a third party.
3. On the same tack, just being too close is an infringement.
4. In a continuing incident you might get rights later, but if you wrongly
caused it, admit.
5. Calling on the umpire means what we saw are the facts found. We can’t
‚take evidence‘
What we saw, happened.
What we didn’t see, didn’t happen.
ß Think what the umpire saw.
ß If in doubt, say why you are protesting.
6. A penalty is „to sail clear [ ] then spin“
A tack or gybe which is part of the infringement can’t count towards the
turn(s)
7. A penalty is 360° or 720°, not 270° or 630°
8. Post race: Telling us your story misses the point.
We, and your opponent, all saw it differently.
Listen and learn.
9. We hear very little over the engine noise. Get loud & clear; visible
(arm signals); or close.
Step #1: A protest exists when
1. There’s a prompt hail of „Protest!“
2. There’s a reasonably prompt red flag
3. Intent is apparent to the opponent and the umpire
Step #2: If you admit then
1. You may choose to raise an arm (palm open and upwards) and shout
„Spinning“
2. This protects you against an imposed penalty if you broke an
‚exonerate-able‘ rule.
It stops the umpire from intervening too early.
3. You must then spin. To not do so breaks Fair Sailing (penalty: FR2 and
the original breach)
Step #3: A call to umpire happens when
1. There’s been a valid protest and
2. The sailors have failed to resolve it and
3. A protesting boat promptly waves a yellow and
4. The yellow is seen by their umpire.
This may not be the closest umpire.
In addition to red or green, umpires may wave
1. Yellow (observed races only) = „Not sure, protest ashore if you wish“
2. Black = Discuss later (keep sailing)
3. Two reds = both boats infringed
4. Further red = one or more additional turns
5. No flag = Guilty boat span or is getting ready to spin or an invalid
protest.
6. Green may also mean the umpires disagree.
- Archív
- Přečíst celé
Czech Nationals
Thank you all for participating in The Czech International Championship 2001 in classes 420, CADET, FLYING DUTCHMAN, FIREBALL and VAURIEN.
Overall Result may be found on http://www.yachting.cz/csj/index.php?csj-mcr
We are looking forward to meeting you again next year at the Czech Nationals 2002 or at an other sailing events held in the Czech Republic
Best Regards
Mark Pavlovsky, secretary general of the Czech Sailing Association
- Archív
- Přečíst celé
Jachtaři Hartl a Gončár získali titul mistrů ČR ve třídě Vaurien
LIPNO (okres Český Krumlov) 9. července (ČTK) ? Posádka Radim Hartl a Martin Gončár z Lodních sportů Brno zvítězila ve čtyřdenním mistrovství České republiky jachtařů ve třídě Vaurien, které se uskutečnilo na Lipně. Ideální jachtařské počasí po úvodních dvou dnech vystřídala vichřice, kvůli níž se v sobotu uskutečnila pouze jedna rozjížďka. Celkem si změřilo síly 37 posádek z čtyř zemí a Hartl s Gončárem museli až do samého závěru odolávat náporu ženské posádky Kozelská, Jakešová.
Výsledky:
1. Hartl, Gončár (LS Brno), 2. Kozelská, Jakešová (YC Brno/LS Brno), 3. Chalupník, Chalupníková (SR).
poš nkr
- 9. 7. 2001
- Archív
- Přečíst celé
O Krále Šumavy
Informace o třetím pohárovém závodě lodní třídy Vaurien „O Krále Šumavy“, který se konal 30. 6. – 1. 7. 2001 v Černé v Pošumaví, Lipno (pohárová soutěž Ceramica Mirage Czech Vaurien Cup).
1. počet posádek: 30
2. počet rozjížděk: celkem 4; v sobotu rozjížďky zrušeny pro nedostatek větru; v neděli 5 rozjížděk, z toho poslední zrušena pro změnu větru
3. síla větru: v sobotu slabý proměnlivý, v neděli velmi silný 6 – 9 m/s, v nárazech až 15 m/s
4. počasí: pod mrakem, v noci ze soboty na neděli bouřka
5. o absolutním vítězi se rozhodovalo až na břehu u protestní komise při řešení kolize lodě manželů Chalupníkových s lodí posádky Kozelský, Čagan. Protestní komise nakonec rozhodla ve prospěch domácích a slovenská posádka byla z rozjížďky diskvalifikována.
6. celý závod byl velmi vyrovnaný
Výsledky:
1.Hartl Radim, Gončár Martin (Lodní Sporty Brno)
2. Chalupník Miloslav, Chalupníková Kateřina (Slovensko) – manželé
3. Kozelský Jakub, Čagan Martin (Yacht Klub Brno)
Dorostenci:
9. Křížová Pavla, Poborská Marie (YC Zlíc, YC Lovosice)
18.Elman Vojtěch, Poborský Jan (YC Lovosice)
23. Janoušek Otto, Čiháková Veronika (YC Lovosice)
Následující víkend (5. 7. – 8. 7. 2001) se koná Mistrovství České republiky v lodní třídě Vaurien, Černá v Pošumaví, Lipno. Očekává se maximální účast, cca 40 – 50 lodí, včetně zahraničních posádek (Německo, Slovensko).
Markéta Grelová
tisková mluvčí ASV
- 5. 7. 2001
- Archív
- Přečíst celé