Asociace lodní třídy Vaurien

Žaluzie FOK
Mountain Lake Consulting
Za podpory:
  • O Vaurienu
  • Aktuality
  • Kontakty
  • Fotogalerie
  • Dokumenty
  • Kalendář akcí

Kategorie

  • Archív 396
  • Inzeráty 6
  • Organizační 20
  • Ostatní 22
  • Technické 7
  • Ze závodů 73

Historie

  • 2025 2
  • 2024 2
  • 2023 4
  • 2022 2
  • 2021 4

Aktuality

Ceramica Mirage Czech Vaurien Cup 2001 – aneb pohárová soutěž nosorožců

Je tu podzim. Pro jachtaře je to asi nejsmutnější období. Všechny lodě jsou na břehu, bez stěžňů a plachet a připravené k zimnímu odpočinku. Ale nepředbíhejme událostem. Jak vypadala letošní sezóna vaurienů? Jednoduše řečeno: Závodili jsme o sto šest.

Ceramica Mirage Czech Vaurien Cup, šestidílný Český pohár, byl odstartován začátkem května na Brněnské přehradě prvním závodem „To je celá, to je půl“. Na startu se sešlo 28 posádek, které absolvovaly ve dvou dnech celkem osm rozjížděk. Vítězná posádka roku 2000 Hartl R., Gončár M. splnila roli favorita a získala opět prvenství.

Začátkem června se na Máchově jezeře uskutečnil druhý pohárový závod „Bohemia Cup“. V nepříznivých podmínkách prověřilo své kvality celkem 21 startujících posádek. Sourozenci Kozelští šlapali na paty posádce Hartl, Gončár, která si i přes nepříjemné zranění Radima Hartla a odstoupením z poslední rozjížďky udržela své vítězství.

Třetí pohárový závod se jel na Lipně. Králi Šumavy se stali opět Hartl, Gončár. O absolutním vítězi se rozhodovalo až na břehu, neboť po kolizi manželů Chalupníkových ze Slovenska s posádkou Kozelský, Čagan byla slovenská posádka z rozjížďky diskvalifikována.

V termínu 5. – 8. července 2001 proběhlo na Lipně v Černé v Pošumaví Mistrovství České republiky. Závod měl velmi kvalitní zahraniční účast (Česká republika, Slovensko, Německo, Polsko), celkem 37 lodí. V prvních dvou dnech panovalo krásné jachtařské počasí, ale v sobotu do průběhu závodu zasáhla větrná vichřice, která napáchala velké materiální škody. Závod skončil těsným vítězstvím Hartla s Gončárem, kteří odolali velkému nástupu posádky Kozelská, Jakešová v druhé polovině závodu.

Spíše neúspěchem skončila účast českých posádek na Mistrovství světa. Letošní MS se konalo v italské Follonice koncem července a na startu se sešlo 90 lodí ze Španělska, Itálie, Slovenska, ČR, Rakouska, Francie, Nizozemí, Portugalska a Německa. Účast českých posádek byla letos velmi nízká, pouze 4 posádky, které se umístily až ve druhé polovině startovního pole. Samotný závod ukázal, kdo je na světové špičce. Prvních šest míst obsadily španělské barvy. Hodně se očekávalo od mistrů ČR, ale náhlá horečka kosatníka Gončára zapříčinila neúčast v jedné rozjížďce a poslední den se posádce nezdařil start. To byly hlavní důvody umístění až na 58. místě.

Ve čtvrtém pohárovém závodě dominovali na vodní nádrži Nové Mlýny sourozenci Kozelští z Yacht klubu Brno (posádka Jakuba Kozelského zvítězila a v těsném závěsu byla Markéta Kozelská). V silných větrných poryvech se několik lodí převrátilo.

O 14 dní později se na stejném místě měl jet i pátý pohárový závod, ale vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám se tento závod neujel.

V pořadí šestý, závěrečný závod pohárové soutěže, „Poslední vítr“, se konal na konci září. Brněnská hladina byla zavalena 22 posádkami nosorožců a dalšími lodními třídami. Tento závod vyhráli Kozelský s Čaganem, ale celkové prvenství soutěže si odnesla posádka Hartl, Gončár.

Pro většinu jachtařů to byl skutečně poslední vítr. Byla to poslední příležitost užít si vody, větru a napětí v tom pravém slova smyslu. A teď nás čeká ta smutnější část roku: odstrojit , opravit či vyměnit poškozené části „našich mazlíčků“, schovat je do loděnic, uklidit mola a dát sbohem. Ale ne na dlouho. Všichni se určitě sejdeme na jachtařském plese, kde se vyhlašují celkové výsledky pohárové soutěže. Letos tomu nebude jinak. Slavnostní předávání cen, tombola a zábava se bude konat ve Společenském centru v Bystrci 22. února 2002.

A co nás čeká příští rok? No přece závody, ?, ME na Lipně, ?, změny v posádkách, ? takže se máme na co těšit.

Takže: „ahoj na vodě“.

Markéta Grelová
Tisková mluvčí ASV

  • 15. 10. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Knížky na prodej

Nazdar vsichni jachtari,

podarilo se mi omylem poslat do Anglie (FERNHURST BOOKS) puvodni objednavku na knizky, ktere jsem objednal pro TMK v prosinci 2000.

Celkova cena knizky je 75% katalogove ceny (odecteni slevy poskytnute CSJ a pricteni postovneho a bankovnich poplatku). Pokud mate o nektere tituly zajem, dejte mi, prosim, co nejrychleji vedet. Jinak je posilam zpet do Anglie.

Marek Pavlovsky
02/ 20513656
0604/ 186733

knizku Brian Willis – „zavodni pravidla v praxi“ si u mne predbezne objednali: Martin Sousek, Vlasta Novakova a Karel Luksch – prosim potvrdte mi, zda o ne mate stale zajem, protoze se hlasi dalsi zajemci. M.

(KOMPLETNI SEZNAM KNIZEK NA PRODEJ ZISKATE ZDE!)

  • 10. 10. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Telegraficky

ČESKÝ POHÁR – třída Vaurien v Brně: 1. Kozelský, Čagan (Jacht klub Brno) 5b., 2. Chalupník, Chalupníková (SR) 6, 3. Hartl, Gončár (LS Brno) 6. Celkoví vítězové: 1. Hartl, Gončár

  • 3. 10. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Brňané vyhráli Český pohár

Závěrečný závod Českého poháru jachtařů ve třídě Vaurien, který se jel na Brněnské přehradě, vyhráli Jakub Kozelský s Martinem Čaganem z Jacht klubu Brno. Celkové prvenství v soutěži si vybojovali Radim Hartl s Martinem Gončárem z týmu Lodní sporty Brno.
Výsledky:
1. Kozelský, Čagan (Jacht klub Brno) 5b., 2. Chalupník, Chalupníková (SR) 6, 3. Hartl, Gončár (LS Brno) 6.

  • Archív
  • Přečíst celé

Hartl s Gončárem vyhráli Český pohár jachtařů ve třídě Vaurien

Závěrečný závod Českého poháru jachtařů ve třídě Vaurien, který se jel na Brněnské přehradě, vyhráli Jakub Kozelský s Martinem Čaganem z Jacht klubu Brno.
Celkové prvenství v soutěži si vybojovali Radim Hartl s Martinem Gončárem z týmu Lodní Sporty Brno, kteří v závěrečném závodu sezóny se umístili na třetím místě.
Výsledky:
1. Kozelský, Čagan (Jacht klub Brno) 5 bodů, 2. Chalupník, Chalupníková (SR) 6, 3. Hartl, Gončár (LS Brno) 6.

  • 2. 10. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

OPEN LETTER TO Comité International du Vaurien

Dear President of CIV,
Dear President of CIV Technical Committee,
Dear Chairmen,

my name is Maurizio Raffaelli, I am an experienced sailor, an average racer, a passionate of Vaurien. In 1998 I bought a Faccenda Vaurien, the boat was measured by an authorised measurer and it proved to be conform to all class rules. I received an official document issued by IYRU (later ISAF) called Measurement Form assessing that my boat was ?regular?. With this boat I qualified for the 2000 World Championship in Loctudy. Here the boat was measured again and passed the examination of the official measurement committee.

Loctudy championship was part of my summer vacations and I was there together with my family, inclusive my 12 years old daughter Marina. She fell in love with the regatta atmosphere and for the first time in her life she told me she would like sailing. Up to there she had always refused to share my passion for sailing, and since I think that parents should never force their children towards their own passions, I had accepted her will without insisting. But in Loctudy she did ask me to let her learn sailing and, of course, I did my best to answer to her desire. In August 2000 she attended a course in Italy, and up to the following spring I found for her a lot of crewing occasions in Vaurien regattas. Since she proved to be very versed and passionate, at Easter 2001 I took her to Oropesa in Spain for the Copa de Espana. As soon as we got there I told her: you will be the helmswoman, I will be your crew. She didn?t expect so she was very happy of that chance. During the eight races of the championship I tried to teach her as much as I could about racing. She learned very quickly. By the end of the regatta, while tying the boat on the trolley to go back home I said: from now on this boat will be at your disposal, find your crew and race by yourself, on our arrival to Italy I will buy a new boat for me. How happy she was! And how soon her enthusiasm brought its first results: in Livorno at Trofeo Accademia Navale, some weeks later, she got an astonishing eight place in the second race. Buying a new boat, a new mast (and so on) had cost to me 5000 Euro, but I was so satisfied both as a passionate of sailing and as a father! It was money well worth.

But now I hear that CIV is about to declare unfit, illegal, non-conform all the Faccenda Vaurien built before September 2000 (or something of this kind), insinuating that those boats have edges whose rounding is out of the class rules. These rumours whisper of new templates for the edges, specifically built for the purpose by CIV, that will be used for the measurement at the next Worlds, and whisper that all the boats whose edges will not fit those templates will be out of the competition. Is there someone joking here? And if the joker is not who whispers, who else is attempting the future of the Vaurien class?

Let?s examine together the situation of my daughter?s boat, which was built in 1998. It has a regular measurement form, signed by an authorised measurer and validated by ISAF. There are no possibilities of doubt: that document is THE LAW WRITTEN ON THE STONE, stated by the international authority of sailing (ISAF, formerly IYRU to which CIV belongs) trough the voice of an authorised officer (the measurer). On that document there is written at the beginning:
?The boat shall conform to all class rules, even if some of the rules are not mentioned on the measurement form; if the measurer feels the slightest doubt concerning the accuracy of any part of the boat, he shall report it on the measurement form and send it to the national authority.? I went trough Marina?s boat measurement form and trough many others belonging to boats built in the same years: I did not find any note by the measurer. It should mean that the boats were okay when they left the shipyard, shouldn?t it? It means also that no new measuring act can unreasonably invalidate what has already been declared as conform, unless an official decision is taken contemporarily by CIV: the one of mistrusting and prosecute by the law the measurer or the measurers who issued the original forms, and of immediately declaring all those forms as waste paper. For moral reasons in this case CIV should undoubtedly take in charge even the eventual damages suffered by those affiliates who could find themselves in trouble because of CIV sharp rejection of (up to now) legal and legally accepted acts. All this is involved by what is usually called CERTAINTY OF LAW.

Yes, one could argue that the owner might have changed the characteristics of his boat after the issue of the original measurement form, but in this case the goal of a new measuring act should be the one of discovering the reasonably possible alterations, using reasonable manners. I could have rounded more than allowed the exposed edges between the hull bottom and the side panels on Marina?s boat (and yet I did not), it is a simple matter of brushing off. But in order to round the edges between the keel and the hull bottom I should have added some kind of moulding stuff? Let?s assume that Marina will qualify as junior for the next worlds 2002 or 2003, she is improving quickly, it could happen: if at the next worlds the measurement committee, with the aid of the brand new templates provided by CIV, should tell Marina that the edge between the keel and the hull bottom is too rounded and should invite her to tear off the illegally added stuff, do you know what would happen? The following: such an intrusive intervention would demonstrate that under the varnish there is not some kind of moulding stuff, there is glass fibre, there is the boat as it was originally built and originally measured by the measurer. Well, the integrity of the boat would be badly compromised by such an inconsiderate suspicion, but who would pay for the damage? I am ready to scratch Marina?s boat along the keel, is CIV ready to pay for the severe damage?

In my opinion this uncertainty about the value that CIV will attribute in the next future to the original measurement forms of Faccenda boats built before September 2000 is creating a serious threat to the vitality of the Vaurien class. Tens and tens and tens of these boats are racing in Italy, Spain, Netherlands, Czech Republic, Portugal? should we all change our boats because CIV is deciding that our measurement form (an ISAF document) is false? The Vaurien measurement form has been totally conceived by CIV, it is CIV who established which measures had to be taken by the measurer with the aid of templates and which not: may CIV decide to add, from time to time, a new template to those in use at world championships and thus deny all the measuring acts (possibly less accurate) made up to now without those templates but ever according to the procedures established by CIV? To be sure of avoiding problems of which they are completely non-responsible, the owners of these boats should buy a new one before the next worlds. It means, for instance, that after spending six months ago 5000 Euro to give my old boat to Marina (and thus add a new team to the Vaurien fleet) now I should spend some 5000 more Euro to give her another (new) boat! I ask again: who is joking with the future of the Vaurien class? A huge number of owners are facing the same problem of changing what they bought one or two years ago, who can afford it? How many existing teams are we loosing with this policy? How many potential teams will we discourage with the abolition of the second hand market of Faccenda boats, the far most widespread boats of the class meaning various hundreds of boats?

I look forward receiving a reply to my questions, I hope a convincing reply. Otherwise I will apply for the opening of a case to ISAF, I think that in this affair there are many aspects that would require ISAF intervention, for one moral reason above all: any class is free of establishing its own rules and administrate them in full autonomy, but the belonging to ISAF imply the respect of a basic principle which is acting for the diffusion of sailing. And I firmly doubt that, if rumours are reliable, CIV is respecting that commandment.
Sincerely yours

Maurizio Raffaelli
Firenze, 22nd September 2001

  • 22. 9. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Telegraficky

Jachting: Cesky pohar, 4. zavod v Mikulove, tr. Vaurien: 1. Kozelsky,
Cagan, 2. Kozelska, Jakesova, 3. Knetig, Mayerberg.

  • 11. 9. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Kozelsky s Caganem vyhrali zavod na Novych Mlynech

Mikulov – Ve ctvrtem zavode letosniho sestidilneho serialu ceskeho poharu
jachtaru ve tride Vaurien zvitezila na vodni nadrzi Nove Mlyny posadka
Kozelsky, Cagan z Yacht klubu Brno. V silnych vetrnych poryvech se nekolik
plachetnic prevratilo a vedouci posadka serialu Hartl, Goncar skoncila az
na patem miste.
Vysledky: 1. Kozelsky, Cagan, 2. Kozelska, Jakesova, 3.
Knetig, Mayerberg. Celkove: 1. Hartl, Goncar 112 bodu.

  • Archív
  • Přečíst celé

RADIM HARTL A MARTIN GONČÁR

RADIM HARTL A MARTIN GONČÁR z Lodních sportů Brno získali titul mezinárodních mistrů Slovenska ve třídě Vaurien.

  • 15. 8. 2001
  • Archív
  • Přečíst celé

Brňané uspěli na Slovensku

BRNO (spo). Titul mezinárodních mistrů Slovenska v jachtařské třídě Vaurien získala na Liptovské Maře posádka Radim Hartl a Martin Gončár z Lodních sportů brno. V soutěži změřilo síly osmnáct posádek, z nichž třetinu tvořily české lodě a brněnské posádky obsadily první tři místa.
Konečné pořadí: 1. Hartl, Gončár (LS Brno), 2. Knetig (YC Brno), Mayerberg (LS Brno), 3. Chalupník, Chalupníková (SR).

  • Archív
  • Přečíst celé
  1. Strany:
  2. «
  3. 1
  4. ...
  5. 44
  6. 45
  7. 46
  8. 47
  9. 48
  10. 49
  11. 50
  12. 51
  13. 52
  14. 53
  15. »

Vyhledávání

Kalendář závodů

Čvn
21
So
celý den Voltax regata 2025 v Vranov
Voltax regata 2025 v Vranov
Čvn 21 – Čvn 22 celý den
 
Čvn
27
Pá
celý den Šilhánkův memoriál – MČR v Velké Dářko
Šilhánkův memoriál – MČR v Velké Dářko
Čvn 27 – Čvn 29 celý den
 
Srp
23
So
celý den O pohár Vranova 2025 7p v Vranov
O pohár Vranova 2025 7p v Vranov
Srp 23 – Srp 24 celý den
 
Srp
30
So
celý den Jedovnický kapr 3M
Jedovnický kapr 3M
Srp 30 – Srp 31 celý den
 
Zář
6
So
celý den Lighthouse cup 7p v Máchovo jezero (Doksy)
Lighthouse cup 7p v Máchovo jezero (Doksy)
Zář 6 – Zář 7 celý den
 
Zář
13
So
celý den Podzimní Sokolská regata 7p v Tovačov
Podzimní Sokolská regata 7p v Tovačov
Zář 13 – Zář 14 celý den
 
Říj
3
Pá
celý den 50.Skiregata memorial Petra Haub... v Jablonec
50.Skiregata memorial Petra Haub... v Jablonec
Říj 3 – Říj 5 celý den
 
Zobrazit kalendář
Přidat
  • Vložit do Timely kalendáře
  • Vložit do Googlu
  • Vložit do Outlooku
  • Vložit do Apple kalendáře
  • Vložit do jiného kalendáře
  • Export do XML
ALT Vaurien
Asociace lodní třídy Vaurien v České republice je sdružením jachtařů a přátel lodní třídy Vaurien. Nemusíte být závodníkem, přesto můžete podpořit naši LT. Staňte se členy ASV ČR.

Štítky

CVC mistrovství světa Nákup Osobní čísla poplatky sponzor stanovy Třídová pravidla valná hromada Videa závodní licence/lékařská prohlídka ČSJ ČSP

Kontakt

Chcete být informováni o dění... Přihlaste se k odběru novinek v naší emailové skupině.

(c) Copyright 2015 by ALT Vaurien. All Rights Reserved.

Design a provoz MMSC, s.r.o..