Asociace lodní třídy Vaurien

Žaluzie FOK
Mountain Lake Consulting
Za podpory:
  • O Vaurienu
  • Aktuality
  • Kontakty
  • Fotogalerie
  • Dokumenty
  • Kalendář akcí

Kategorie

  • Archív 396
  • Inzeráty 6
  • Organizační 20
  • Ostatní 22
  • Technické 7
  • Ze závodů 72

Historie

  • 2025 1
  • 2024 2
  • 2023 4
  • 2022 2
  • 2021 4

Aktuality

MISTROVSTVÍ SLOVENSKA, LIPTOVSKÁ MARA, 8. ? 10. SRPNA 2003

Mistrovství Slovenska se zúčastnil stejný počet lodí jako mistrovství České republiky ? 21 (z toho 8 českých). Všechny tři dny bylo předpisové počasí ? nebe bez mráčku a střední vítr, který se vždy zvedl okolo poledne a vydržel až do večera, takže jsme si ráno posádky mohly přispat.

Start první rozjížďky byl naplánovaný v pátek v 11:30. Zprvu foukal slabý vítr, ve kterém se odjely 2 rozjížďky ? první na 3 kola, druhá o kolo zkrácená. Navečer mírně přifouklo, a tak se odjely ještě další dvě rozjížďky. Účastníci si zajeli povečeřet do salaše na brynzové halušky a pak si znovu vychutnali závodní den natočený panem Brestovským.

V sobotu se po poledni odjely další tři vydařené rozjížďky, ve kterých si posádka Chalupník – Chalupníková již zajistila celkové prvenství. O druhé místo však bojovali Martin Knetig a Laďa Smutný až do konce.

Po pauze na pozdní oběd se v podvečer, kdy vítr ještě více zesílil, odjely poslední dvě rozjížďky (závod byl vypsaný na 9 rozjížděk) a tak bylo mistrovství odkroužené. Vítězstvím v poslední rozjížďce si zajistil celkové druhé místo Martin Knetig s Patrikem Vaculkou.

V sobotu večer byla opět projekce závodního dne a pak již tradiční diskotéka. V neděli už proběhlo jen vyhlášení výsledků a návrat. Bylo dobře, že už se nezávodilo, protože by posádky musely na vítr opět čekat až do odpoledne.

Závod to byl velmi vydařený a tak ti, co nejeli, můžou jen litovat. Slováci (pod vedením rodiny Brestovských) vážně uvažují o pořádání Mistrovství Evropy v roce 2005 a Mistrovství Světa v roce 2007, takže je ještě čas vše napravit.

Celkové pořadí:
1. Milo Chalupník, Katka Chalupníková
2. Martin Knetig, Patrik Vaculka
3. Laďa Smutný, Ilona Mayerbergová

Pořadí Slováků:
1. Miki Chalupník, Vašo Králík
2. Matěj Brestovský, Eva Kubovčíková
3. Paľo Růžička, Peter Čulman

Autor: Kateřina Chalupníková

  • 18. 8. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

MISTROVSTVÍ SLOVENSKA, LIPTOVSKÁ MARA, 8. ? 10. SRPNA 2003

Mistrovství Slovenska se zúčastnil stejný počet lodí jako mistrovství České republiky ? 21 (z toho 8 českých). Všechny tři dny bylo předpisové počasí ? nebe bez mráčku a střední vítr, který se vždy zvedl okolo poledne a vydržel až do večera, takže jsme si ráno posádky mohly přispat.

Start první rozjížďky byl naplánovaný v pátek v 11:30. Zprvu foukal slabý vítr, ve kterém se odjely 2 rozjížďky ? první na 3 kola, druhá o kolo zkrácená. Navečer mírně přifouklo, a tak se odjely ještě další dvě rozjížďky. Účastníci si zajeli povečeřet do salaše na brynzové halušky a pak si znovu vychutnali závodní den natočený panem Brestovským.

V sobotu se po poledni odjely další tři vydařené rozjížďky, ve kterých si posádka Chalupník – Chalupníková již zajistila celkové prvenství. O druhé místo však bojovali Martin Knetig a Laďa Smutný až do konce.

Po pauze na pozdní oběd se v podvečer, kdy vítr ještě více zesílil, odjely poslední dvě rozjížďky (závod byl vypsaný na 9 rozjížděk) a tak bylo mistrovství odkroužené. Vítězstvím v poslední rozjížďce si zajistil celkové druhé místo Martin Knetig s Patrikem Vaculkou.

V sobotu večer byla opět projekce závodního dne a pak již tradiční diskotéka. V neděli už proběhlo jen vyhlášení výsledků a návrat. Bylo dobře, že už se nezávodilo, protože by posádky musely na vítr opět čekat až do odpoledne.

Závod to byl velmi vydařený a tak ti, co nejeli, můžou jen litovat. Slováci (pod vedením rodiny Brestovských) vážně uvažují o pořádání Mistrovství Evropy v roce 2005 a Mistrovství Světa v roce 2007, takže je ještě čas vše napravit.

Celkové pořadí:
1. Milo Chalupník, Katka Chalupníková
2. Martin Knetig, Patrik Vaculka
3. Laďa Smutný, Ilona Mayerbergová

Pořadí Slováků:
1. Miki Chalupník, Vašo Králík
2. Matěj Brestovský, Eva Kubovčíková
3. Paľo Růžička, Peter Čulman

  • 13. 8. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

Mistrovství světa ve třídě Vaurien, Nizozemsko

Mistrovství světa ve třídě Vaurien, Stavoren, Nizozemsko 19. ? 26. 7. 2003 (ne Holandsko, ale Frísko)

Po 14-ti hodinách jízdy nás na břehu IJslemeeru v sousedství malebného městečka Stavoren přivítala nově vybudovaná marina Stavoren Buitenhaven (to znamená venkovní přístav).

Stanování bylo zajištěno na trávníku přímo v marině hned u lodí, tekže odpadlo nepříjemné dojíždění. Marina poskytovala slušný luxus, včetně teplé vody na umývání nádobí. Holanďané se opravdu velmi snažili po organizační stránce ? přesně bylo rozvrženo umístění Vaurienů, Splashů a Flashů tak, aby měla každá třída své zázemí.

Ve startovném 290 EUR na loď bylo kromě stanování i jídlo na sedm dní ? snídaně, svačiny a večeře, což byla novinka, kterou nakonec myslím všichni ocenili. K snídani a svačině dostal každý tři žemle, které sice moc k jídlu nebyly, ale jako objemové krmivo posloužily. Po týdnu všem už ale lezly krkem, takže si závodníci kupovali i své vlastní pečivo. Večeře byly oproti tomu velmi dobré, každý den byla jiná kuchyně (např. francouzská, holandská, japonská ?) a bylo toho hodně. Akorát v ceně nebylo pití ? jeden nápoj (2 dcl) byl za 1,50 EUR, což se nám zdálo hodně. Škoda, že Heineken nedodal kromě slunečníků i nějaké sponzorské pivo.

Stravování probíhalo ve velkém party stanu, kde se konalo i zahájení a vyhlášení. Ozvučení sice bylo dobré, ale když se do stanu natěsnalo více něž 500 lidí, bylo v něm trošku dusno.
Každý večer byla ve stanu diskotéka

a dva dny i živá hudba ? hráli opravdu dobře. Mládež se opravdu vyřádila.

Ale teď už k závodům:

V sobotu proběhlo měření ? u plachet se tak jako na mistrovství Evropy kontrolovaly pouze razítka od měřičů (což je podle mě rozumné) a kdo je neměl, mohl si nechat plachty proměřit (zda-li za peníze ? nevím). Dále se měřily trupy (zvrchu i dno) a tak některé laminátky pilně tmelily. Bohužel byla k dispozici i váha, takže jsme museli závodit s kladivem v lodi (ani půl kila se nedalo ukecat). Jinak měření v podstatě proběho bez problémů.

Jak foukalo? To je dobře vidět na našich dojezdech ? čím více, tím hůře jsme na tom byli. Každá lodní třída (Vaurien, Splash a Flash) měla svůj okruh, takže jsme se na vodě vůbec nepotkávali. Jezero IJslemeer je bývalé moře oddělené 30 km hrází od moře, ale je tak brovské, že břehy ani nebyly vidět. Takže jachting na něm byl opravdu odlišný od toho, co známe z domu a podobal se spíš tomu mořskému. Pozitivní ale je, že jezero je dnes již sladkovodní, a tak jsme po rozjížďce na sobě neměli slanou slupku.

V neděli proběhla cvičná rozjížďka, ale kvůli úplné flautě byla na první bojce zrušena ? kdo by to v Holandsku čekal, že? V pondělí foukalo málo, takže se z plánovaných tří rozjížděk odjely pouze dvě. Startovní čára byla ve všech rozjížďkách poměrně krátká, takže se lodě dost vytlačovaly a hodně lodí bývalo přes čáru. Poslední dva dny už jsme proto startovali od prvního startu na černou vlajku. V první rozjížďce jsme bohužel hned byli na černou vlajku přes čáru ? pěkný začátek. Ještě že jsme si spravili chuť 9. místem v druhé rozjížďce.

V úterý již foukal klasický holandský vítr 5 ? 6 bf (pořád nevím, kolik to je metrů, ale pořád jsme viseli). Rozhodčí se snažili dohnad skluz z pondělka, takže 4 rozjížďky byl pěkný záhul. Ve třetí rozjížďce jsme opět chytli ?black flag? (ve výsledkové listině je to chybně uvedeno), takže potom už jsme se na startech drželi zpátky. Osvědčilo se nám startovat někde pod španělama, ti po startu rychle odjeli a my jsme měli čistý vítr. Taky se nám osvědčily stoupačky na jedno réčko, hlavně se nemotat mezi loděma.

I přes starty z druhé řady, jsme na první bojce byli většinou mezi 20 ? 30, ale postupně jsme se propadali. Bohužel nejsme zvyklí na větší vlny, takže se na nich houpáme na stoupačku zepředu dozadu a na zaďák se strany na stranu. Ve středu ještě fouklo trochu méně a tak jsme se podívali i do první dvacítky, ale tím to haslo. V pátek a v sobotu přifouklo (4 ? 6 bf) a tak už jsme jen bojovali sami se sebou.

Ve středu jsme ještě na vodě měli zpestření v podobě ?nádherného? tornáda, které se k nám naštěstí nepřiblížilo. Pozorovali jsme ho na obzoru zrovna mezi rozjížďkama. Všichni stáhli plachty a navázali se v panice na čluny, ale rozhodčí zůstali naprosto v klidu a po té, co se tornádo rozplynulo nám pískli druhou rozjížďku. Asi jsou na podobné úkazy zvyklí, ale my jsme měli srdce v kalhotách a létajícím Vaurienům jsme se moc nesmáli.

Ve čtvrtek byl volný den a jako atrakce se konal team race Holandsko ? Frísko. Ten jsme ale neviděli, protože jsme jeli na výlet do nedalekého města Sneek podívat se na vodní bránu Waterpoort ? symbol firmy Gaastra.

Účast byla poměrně slušná ? 80. lodí. Triumfovaly tradičně španělé a holanďané. Pozitivní bylo omladění italského, belgického i německého týmu. Škoda neúčasti čechů, ale každý den není posvícení a jak říká prezident, možná se z toho ještě vyhrabem.

Příští rok se opravdu vážně počítá s mistrovstvím světa v Uruguay, takže si asi na nějakou dobou odpočinem.

Kateřina Chalupníková

  • Archív
  • Přečíst celé

Schůze CIV, 19. 7. 2003

Schůze se slibně konala v restauraci ve vedlajší marině, bouhužel ale zůstalo jen u vody. Nic podstatného se tam podle mě neřešilo. K zápisu z minulé schůze v Paříži nikdo neměl připomínky, seznam kontaktů předám.

Diskuze proběhla ohledně článku 14 stanov, kde je údajně napsáno, že se startovné na MS neplatí, ale že pořadatel může žádat příspěvek na ostatní aktivity. Diskuze byla vyprovokována poměrně vysokým startovným 290 EUR, které ale zahrnovalo i kempovné a jídlo. Nakonec všichni přítomní uznali, že tato cena je adekvátní a nebyl žádný problém. Akorát se odsouhlasilo, že se vypsání závodu mistrovství světa bude prezentovat 1 rok dopředu (ne jen půl roku jak je to teď), aby byl větší prostor k diskuzím o startovném apod.

Příští rok se opravdu bude mistrovství světa konat v termínu 3. ? 11. 4. 2004 v Uruguay. Aldo (náš známý Uruguayec) již rozdal ?pre notice race? a nějaké propagační materiály ? pro zajímavost předám.

Podstatné je, že již v Uruguay mají 12 fačendovek s elitkama a začínají na nich závodit. Nicméně na mistrovství světa se budou na ně snažit upíchnout jihoamerické jachtaře (Uruguay, Argentina a okolní státy), takže půjčení lodí pro nás nepřipadá v úvahu.

Uvažuje se proto o převozu lodí kontajnery z několika přístavů v Evropě ? dle zájmu. Předběžný odhad zúčastněných lodí (pouze čísla z jednotlivých zemí ? španělé, holanďané, němci ?) byl 24, tuším, že to bylo ale i s těma 12-ti uruguayskýma loděma.

Do Uruguaye vezli ty lodě v kontajneru pro 12 lodí z Livorna za 1 476 USD 1 cesta, takže jestli počítám dobře to vychází 246 USD tam i zpět na loď + 2x cesta do Livorna (nebo jiného přístavu). Ohledně letenky říkal něco Aldo o 500 EUR zpáteční, ale to se mi zdá nějak málo.
Startovné 100 EUR.

Konkrétní informace v podstatě neřekl, více bude vědět v září nebo spíše až koncem roku v Paříži.

Ohledně ?chamfers? jsem nějak nebyla v obraze, ale dohodlo se, že se pošle na ISAF návrh změny pravidel ? asi že bude na dně buď oblouk nebo hrana ? nevím ?!?!?

Další mistrovství světa:

2004 Uruguay
2005 Španělsko (španělé na schůzi nebyli, takže to není potvrzeno)
2006 Francie (také není potvrzeno ? pokud nebude zájem, tak Itálie)
2007 Itálie (pokud bude Francie 2006)

Další mistrovství Evropy:

Zájemce není na příští rok ani na další roky ?

Italové navrhují 18. ? 25. 7. 2004 v Itálii (Vada ? nevím, kde to je), že to klidně zorganizují spolu s match race na modifikovaných lodích ? to je návrh k jednání. Možná prý mají zájem i španělé, ale nebyli na schůzi, tak se to musí zjistit.

Příští schůze: Paříž

  • 30. 7. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

Mistrovství světa ve třídě Vaurien, Stavoren, Nizozemsko 19. ? 26. 7. 2003 (ne Holandsko, ale Frísko)

Po 14-ti hodinách jízdy nás na břehu IJslemeeru v sousedství malebného městečka Stavoren přivítala nově vybudovaná marina Stavoren Buitenhaven (to znamená venkovní přístav).

Stanování bylo zajištěno na trávníku přímo v marině hned u lodí, tekže odpadlo nepříjemné dojíždění. Marina poskytovala slušný luxus, včetně teplé vody na umývání nádobí. Holanďané se opravdu velmi snažili po organizační stránce ? přesně bylo rozvrženo umístění Vaurienů, Splashů a Flashů tak, aby měla každá třída své zázemí.

Ve startovném 290 EUR na loď bylo kromě stanování i jídlo na sedm dní ? snídaně, svačiny a večeře, což byla novinka, kterou nakonec myslím všichni ocenili. K snídani a svačině dostal každý tři žemle, které sice moc k jídlu nebyly, ale jako objemové krmivo posloužily. Po týdnu všem už ale lezly krkem, takže si závodníci kupovali i své vlastní pečivo. Večeře byly oproti tomu velmi dobré, každý den byla jiná kuchyně (např. francouzská, holandská, japonská ?) a bylo toho hodně. Akorát v ceně nebylo pití ? jeden nápoj (2 dcl) byl za 1,50 EUR, což se nám zdálo hodně. Škoda, že Heineken nedodal kromě slunečníků i nějaké sponzorské pivo.

Stravování probíhalo ve velkém party stanu, kde se konalo i zahájení a vyhlášení. Ozvučení sice bylo dobré, ale když se do stanu natěsnalo více něž 500 lidí, bylo v něm trošku dusno.
Každý večer byla ve stanu diskotéka a dva dny i živá hudba ? hráli opravdu dobře. Mládež se opravdu vyřádila.

Ale teď už k závodům:

V sobotu proběhlo měření ? u plachet se tak jako na mistrovství Evropy kontrolovaly pouze razítka od měřičů (což je podle mě rozumné) a kdo je neměl, mohl si nechat plachty proměřit (zda-li za peníze ? nevím). Dále se měřily trupy (zvrchu i dno) a tak některé laminátky pilně tmelily. Bohužel byla k dispozici i váha, takže jsme museli závodit s kladivem v lodi (ani půl kila se nedalo ukecat). Jinak měření v podstatě proběho bez problémů.

Jak foukalo? To je dobře vidět na našich dojezdech ? čím více, tím hůře jsme na tom byli. Každá lodní třída (Vaurien, Splash a Flash) měla svůj okruh, takže jsme se na vodě vůbec nepotkávali. Jezero IJslemeer je bývalé moře oddělené 30 km hrází od moře, ale je tak brovské, že břehy ani nebyly vidět. Takže jachting na něm byl opravdu odlišný od toho, co známe z domu a podobal se spíš tomu mořskému. Pozitivní ale je, že jezero je dnes již sladkovodní, a tak jsme po rozjížďce na sobě neměli slanou slupku.

V neděli proběhla cvičná rozjížďka, ale kvůli úplné flautě byla na první bojce zrušena ? kdo by to v Holandsku čekal, že? V pondělí foukalo málo, takže se z plánovaných tří rozjížděk odjely pouze dvě. Startovní čára byla ve všech rozjížďkách poměrně krátká, takže se lodě dost vytlačovaly a hodně lodí bývalo přes čáru. Poslední dva dny už jsme proto startovali od prvního startu na černou vlajku. V první rozjížďce jsme bohužel hned byli na černou vlajku přes čáru ? pěkný začátek. Ještě že jsme si spravili chuť 9. místem v druhé rozjížďce.

V úterý již foukal klasický holandský vítr 5 ? 6 bf (pořád nevím, kolik to je metrů, ale pořád jsme viseli). Rozhodčí se snažili dohnad skluz z pondělka, takže 4 rozjížďky byl pěkný záhul. Ve třetí rozjížďce jsme opět chytli ?black flag? (ve výsledkové listině je to chybně uvedeno), takže potom už jsme se na startech drželi zpátky. Osvědčilo se nám startovat někde pod španělama, ti po startu rychle odjeli a my jsme měli čistý vítr. Taky se nám osvědčily stoupačky na jedno réčko, hlavně se nemotat mezi loděma.

I přes starty z druhé řady, jsme na první bojce byli většinou mezi 20 ? 30, ale postupně jsme se propadali. Bohužel nejsme zvyklí na větší vlny, takže se na nich houpáme na stoupačku zepředu dozadu a na zaďák se strany na stranu. Ve středu ještě fouklo trochu méně a tak jsme se podívali i do první dvacítky, ale tím to haslo. V pátek a v sobotu přifouklo (4 ? 6 bf) a tak už jsme jen bojovali sami se sebou.

Ve středu jsme ještě na vodě měli zpestření v podobě ?nádherného? tornáda, které se k nám naštěstí nepřiblížilo. Pozorovali jsme ho na obzoru zrovna mezi rozjížďkama. Všichni stáhli plachty a navázali se v panice na čluny, ale rozhodčí zůstali naprosto v klidu a po té, co se tornádo rozplynulo nám pískli druhou rozjížďku. Asi jsou na podobné úkazy zvyklí, ale my jsme měli srdce v kalhotách a létajícím Vaurienům jsme se moc nesmáli.

Ve čtvrtek byl volný den a jako atrakce se konal team race Holandsko ? Frísko. Ten jsme ale neviděli, protože jsme jeli na výlet do nedalekého města Sneek podívat se na vodní bránu Waterpoort ? symbol firmy Gaastra.

Účast byla poměrně slušná ? 80. lodí. Triumfovaly tradičně španělé a holanďané. Pozitivní bylo omladění italského, belgického i německého týmu. Škoda neúčasti čechů, ale každý den není posvícení a jak říká prezident, možná se z toho ještě vyhrabem.

Příští rok se opravdu vážně počítá s mistrovstvím světa v Uruguay, takže si asi na nějakou dobou odpočinem.

Fotogalerie, (c) www.worlds2003.org


Opening ceremony


Start 21.7.


Rozjizdka 21.7.


Pralinka 23.7.


Beauty od Helci Pavlikove


Marina a tornado


Splash a tornado


Uruquay a Vaurien


Vitezove


Team sailing

  • Archív
  • Přečíst celé

Kování na Vauriena

Vsechny, kdo mne znají zdravím. Po několika letech chci obnovit mojí
lodičku pro vnučku. Prosím o sdělení, kde mohu koupit kování na
Vauriena.

Díky.

ing Stanislav Růzička,
bývalý náruzivý propagátor Vauriena
Česká Skalice

  • 28. 7. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

Vaurien – koupím plachty

Koupím starší plachty na Vauriena, tak 2 sezóny jeté.

Děkuji,
Vilém Švec

mob: 608979641
tel.: 547 422 240
fax.: 547 243 603
e-mail: svec@steripak.cz

  • 23. 6. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

SEMINÁŘ na téma: ?Základy astronavigace a určování polohy?

Ahoj vsichni.

Kazdy spravny namornik najde v priloze
zajimavovu informaci.

(Pro letce a zbytek sveta: podivejte se take!)

Hezky den preje,
Roman Verba

PS: S pripadnymi dotazy se muzete obracet i
na mne a to mailem (roman.verba@post.cz) nebo telefonicky 608 811 679.

Prilohy:
Informacni letak
Prihlaska

  • 20. 6. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

Diskuze o startovnem na letosnim MS v Holandsku

pro vsechny anglictinare uvadim zajimave pohledy svetovych asociaci na vysi startovneho na letosnim mistrovstvi sveta v Holandsku.

————————————————————————

Dear Friends,
I have followed in the past weeks the web-debate about entry fees for WC
2003 and it seems to me that it arrived to a dead point: the Dutch
organisation will not step back from the 260 Euros all inclusive, in spite
of the fact that CIV expressed all its disappoint in last Paris Meeting,
and also in spite of the fact that CIV had decided in 2001 Paris Meetingthat
entry fees for WC should not overpass 100 Euros. Now, I would like to know
what national federations are thinking to do about…
Here in Italy there is a lot of discontent, racers did not like such an
increase from the traditional 100 Euros to 260 Euros, they did not like the
idea of adding to the entry fee the cost of food and whatever else. Here
racers think that anyone should feel free to decide each evening if they
want to dine all together at the big tent, or cheek to cheek to their
individual tent or even dine in the best restaurant in town. And the same
kind of observations could be done about the statutory camping accomodation!
Then, here some racers are thinking about staying at home instead of going
to Stavoren, and this would be a pity, it would lessen the number of
participants to the Worlds and, if other teams from other countries should
do the same, it would lessen the meaning itself of 2003 Worlds.
Well, I would like to hear from all of you if this kind of feeling is
affecting only Italian teams: should the answer be yes, Italian AsVaurien
will do its best to encourage and even economically help all the ranked
teams to come to Stavoren. But if you know that the same temptation of
staying at home is affecting some of your teams, I think we should try all
together to do something in order to avoid the risk of a low participation
to these Worlds: a risk that the whole Vaurien class cannot afford!

Best regards
Maurizio Raffaelli (President of AsVaurien Italia)

————————————————————————

Dear Maurizio, dear friends.
I had, during the last winter meeting of the CIV, requested the modification
of the entry fee for the WC 2003.
I note that no answer would have been made if I had not put the question again.
No effort was accomplished.
I find abnormal that the organizers conceive this demonstration in a logic of benefit.
I thus inform you that, at the present time, no French crew will take part
in the WC 2003 in Stavoren. I hope that this situation will change,
but I am not optimistic.
Sincerely with all.
Jean Jacques GIRARD.

————————————————————————

Dear Dieter Daum,
I officially write on behalf of the whole AsVaurien Italia to you, President
of Comité International du Vaurien. At present times it seems that nothing
can be done to change 2003 WC fees: the Dutch organisers do not even reply
to the complaints of many national associations, thus showing to have little
respect for the community they belong to; the majority of national
associations, although unsatisfied of things, hesitate to declare a war
which could only drive the class to a maximum of self damage. Well, the
politics of fait accomplě proves to be everywhere the winning one!
In spite of that, we do not give up to our right of protesting, even in
presence of the silence of the international class authority. We protest
because the 2003 WC organisers disattended:

– the 2002 Paris Meeting invitation to revise admission fees, particularly
Article 14 of Vaurien Class Championship Rules;
– the 2001 Paris Meeting decision of not allowing fees exceeding 100 Euro.

We protest in order to avoid a repetition, in the future, of such a kind of
unilateral behaviour: all that is happening this year should not became a
precedent for next world championships.
We protest because we trust.

Kind regards
(Maurizio Raffaelli)
President of AsVaurien Italia

————————————————————————

Hello
In the past 10 June we have our general assembly of AsVaurien
Portugal, and all the sailors voted uanimously a formal protest
against the inscription fees of the WC 2003. I remenber yhat last
year, in Póvoa, we made an entry of 100 Euros, we give a nice social
program with a dinner in the casino and so. All the Portuguese team
just want to be received exactly in the same conditions we give to
everywhere (note that Póvoa is also an international Marina . ..), so
, for Portugal the fair price is 100 euros the inscription. Any money
out of this would be considered a robery…

with best regards
Fernando Cruz
President AsVaurien Portugal

————————————————————————

Dear Splash, Vaurien, Flash sailors and friends,

The organization likes to offer an all-in event with the intention,
next to superb racing, to create an environment for socializing
amongst all sailors. However a few countries have indicated that they
like to have an entry fee with a less comprehensive package. These are
mainly Vaurien crews that like to combine the Worlds with a vacation
with their family and children. In order to accommodate these families
the Organization Committee Worlds2003 has decided to offer an
alternative package.

Although it is not in line with the philosophy of the event, the Organization
Committee Worlds2003 will allow all sailors to choose between the
all-in package and the alternative.

Hereby the overview of the two possible packages;

The all-in package(standard):

– 1 practice race.
– 5 race days.
– 7 days breakfast, lunch packs (on race days distributed on the water) and evening meals.
– Free camping on the harbour.
– Use of the harbour facilities.
– Social evening program.
– Splashing opening- and price giving ceremony (including diner).
– Rescue in line with the (inter-)national guidelines.

This all for the original entry fee of just 190,- Euro for the Splash/Flash
and 290,- Euro for the Vaurien.

The alternative package:
– 1 practice race.
– 5 race days.
– Free camping on the harbour.
– Use of the harbour facilities.
– Social evening program.
– Splashing opening- and price giving ceremony (including diner).
– Rescue in line with the (inter-)national guidelines.

So without:
– 7 days breakfast, lunch packs and evening meals.

The alternative entry fee is 145,- Euro for the Splash/Flash and 200,-
Euro for the Vaurien.

A crew or sailor who wants to choose the alternative package has to
sign in before the 22nd of June with the secretariat of the
Organization Committee Worlds2003 clearly stating alternative
package.

After this date it is only possible to make use of the standard all-in
package. Changing package during the event is not possible.

Competitors, who already have signed in and like to change to the alternative
package, have to inform the secretariat of the Organization Committee
Worlds2003 together with name, class and sail number before the 22nd
of June.

It has been the philosophy of the Organization Committee Worlds2003
that it has to be a great event for more than the 600 (!) sailors,
with the possibilities for a lot of social contacts between the
participants during the races and the social events. The event is also
used to promote the non-olympic sailing in the Splash, Vaurien and
Flash. Therefore the event is concentrated as much as possible at one
site and to have as many as possible joint activities, including
meals. For that reason we hope that all the competitors will choose
the standard all-in package.

For the completeness we also refer to the news item on the website
about the catering-offer for coaches, parents and friends.

We are looking forward to a Worlds 2003 with excellent races and lots
of fun.

Kind regards,

Camiel P. Brands Ad Alberts
Chairman of the organizing Chairman of the organizing
committee Vaurien Class committee Splash/Flash Class

————————————————————————

Hello Vaurien-World,

I think most of you got the following lines from Camiel. I hope, you accept
his work trying to find a compromise between his first idea to offer
an „all-inclusive“ World Championship and the minimum he was
able to offer. I personally accept, that it is not a „low
cost“ World Championship, but agree, that Camiel tried his best.

Please inform him until 22nd of June. about your decision, number of participants
all-inclusive, number of participants reduced offer! He needs this for
the final contract with the catering service. We, the Vaurien-Class,
need an event with a maximum number of participants, so use the chance
to sign-on additional teams, there are open more than 6 places, so –
from my point of view I give an additional place in every group for
every country without request, if you need more than this, contact me
again!

Have a good time and see us in Stavoren

Dieter Daum
President CIV

————————————————————————

Hello Dieter

Once again I think is too much for a entry fee and is not the correct way
to improve the number of participants. In Portugal, our federation just
give 200 euros for the 2 first portuguese teams… As you see is a little
bit… just twice we pay in Portugal, last year in Póvoa… and I
think inflation in Holland is not 100%… I still disagree absolutely with
this exorbitant cost.

Regards
Fernando Cruz

————————————————————————

Dear Dieter,

I found in the dictionary that also English language knows the
following expression: „None so deaf as those who won’t
hear“, so I am sure that everybody all over Vaurien world will
understand it. Who are the deaf here?

What is happening about entry fees of WC 2003 is becoming slightly offensive,
the nations that argued against the amount and the philosophy of those
fees are now feeling teased. What we asked for is the possibility of
having, first of all, an international sport event and it sounds
strange that the Dutch Organisation proudly mentions things like „rescue
in line with international guidelines“ or „use of the Marina
facilities“ as part of the proposed packages: what do they mean, toilets,
hot showers? Whoever organises World Championships should take for
granted that these things must be guaranteed simply because they must
be guaranteed, regardless the amount of the entry fees. It is not a question
of larger or narrower package, we are dealing with something different
from a Club Med Week. Anyway, Fernando Cruz opportunely stressed that
Portugueses last year succeeded in ensuring good opportunities of
social life with 100 Euros only! Incidentally, why WC 2003 fees are
still rising? They were 270 Euros (all inclusive) until a couple of
weeks ago, now they grew to 290… when will they stabilise at the
stock exchange?

In these conditions AsVaurien Italia may only reiterate his protest to
CIV Executive Board, adding some new disappointment for how things
have been managed from December 2002 Paris Meeting on. We all remember
a clear majority of oppositions to the Dutch philosophy of entry fees,
but… is perhaps CIV, like many other big international
organisations, affected by the United Nations syndrome?

Best regards

Maurizio Raffaelli
(President of AsVaurien Italia)

————————————————————————

Dear Dieter, Dear Vaurien World

Unfortunately it was not possible for me to be at the meeting in Paris
last December, so I can not comment on what has been discussed, agreed
and not kept by the Dutch organisation in terms of entry fee of WC
2003 – and the definition of such an entry fee.

Reading all the e-mail ‚war‘ between the ‚Southern Regions‘ and the
CIV I am wondering myself on what we are discussing. Is it really true
that we risk the name of the communitee just because of 170 to 190
Euro for two people for a 10 days event in the year of 2003 where the
average hotel room in Milan, Paris, even in Lissabon is 250 a night? I
do not hope so. Are there other reasons behind this behaviour? I
really do not hope so either.

What we decided:
If there are certain Swiss teams who can not afford the amount of 290 Euro,
the Swis Vaurien sailors decided to support those Swiss Teams out of
the AsVaurien Suisse cash, if there are any.

What we would support:
If there would be any AsVaurien whithin the community that cannot
afford to support some teams by themselves, and it would do a request
for support to the CIV we decided to support such an solidarity extra paiment
to CIV for such an AsVaurien, just to assure the best level of sailing
and not the best level of commercial wealth attending the WC2003. We
would also support if requested by the majority of As Vauriens
Organizations that the CIV must have the right to do a controlling of
the final financial statements of the organizers, because we would not
support under the today’s actual WC rules to make a profit event out
of a Vaurien WC. In addition we call the CIV to do all nescessary to
avoid such a discussion in future and work out the nescessary
reforms.

What we can not support at all:
In the feeling at least of the Swiss Vaurien sailors, all this protest
is not qualified at all and must be understood as an affron to the
Dutch organisatior. We still must accept that certain things are done differently
in different countries – even if they have meanwile the same currency.

What we have to respect:
I think also in the EU we should accept that there are different proceedures
and expected level of organization to get the nescessary approvals for
the execution of such an event. For an event of this size it is a must
that the organizer is having an extra infrastructure ready – from
lavatory to first aid at least. Normaly no local club is having such a
huge infrastructure as standard – at least in Switzerland (where no EU
subventions are spoken to build ports…) That this has to be covered
somehow either by sponsors or the participants is more than understandable.
We must accept that it might be a slight difference to organize a WC
in Holland compared to Portugal in one but also the other point. If we
can not accept this we probably cannot expect a variance of countries
still being able to organize such an event for us.

Frankly said, Switzerland was informally asked 2 years ago by the CIV for
organizing a future WC. Believe me, I do not feel enthusiastic about taking
the responsibility anytime in the future on the execution of such an
event if I know what my local government, WWF, Nature protection, local
citizens, Sponsors … are expecting me to provide before or during
such an event. And all the cost this means which have to be covered
somehow, if I feel this little respect and active support from sailors
travelling from all over the world, equiped with best material, officials
and supporter – all what it needs to be successful – but not willing
to pay what they cause. There those are just covering themselves behind
some regulations of an Association that is not able to agree on the
nescessary reforms in order to stay competitive as a class – in one or
the other direction. I am Swiss, believe me I know what I am talking about…

Switzerland will send 3-4 Teams to the WC.
All teams will take the all-inclusive offer.

We still hope to have a great WC 2003 in Holland and we want to thank the
Organisation and all the helping hands in advance.
See you in Holland !!

kind regards,
Marc Etter
President AsVaurien Suisse

————————————————————————

Uhm, I am afraid that Marc Etter, not present in Paris last December
(as he acknowledges at the beginning of the letter, but forgets a few
lines after), did not understand the basics of this discussion. And
the basics is that Dutch organisators insisted in obliging everyone to
accept an all-inclusive formula, in spite of the clear opposition of
CIV in Paris. This and only this is the argument. As I wrote to
Camiel, if I come to Stavoren I will choose the all-inclusive formula
because I frankly find it very convenient, nevertheless I will
continue to protest because the right of choosing a simple enrolling
fee has been denied and because a formal invitation of CIV has been
rejected. I do not know if this habit of distinguishing between rights
and conveniences springs from a southern attitude, up to now I thought
it came from english xvii century philosophy. What instead I find
overtuned (surely beyond Marc Etter’s intentions) is that Swiss
AsVaurien proposes itself as a philantropic society aiming to recover
from eventual poverty its southern cousins. On the contrary, I agree
on the necessity of reforms in order to make the class more
competitive: ideas are welcome, but I don’t think that they will come
from refusing the rule of sharing decisions and responsabilities
within our international institution: the CIV.

Best regards
Maurizio Raffaelli

————————————————————————

Dear friends, I understand the most your arguments but not all of
them. So my request is now, to stop all discussions, they dont give
any new informations.
You have the chance to change our World Championship Rules in the meeting
in Stavoren. Maybe it was my mistake to accept the
Article 14
Enrolment Fees
In theory, there is no enrolment fee for the World Championship. However,
acontribution to expenses may be requested providing the amount per
boat is approved by the CIV when the candidature is submitted. It shall
be the organisers‘ discretion to award prizes to the competitors.
but in the old rules, we had the same text.
So, finally, come to Stavoren with the best crew to show the other classes
the idea of Vaurien sailing and prepare a better article 14 for our
meeting!

Regards
Dieter

————————————————————————

  • 19. 6. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé

Medzinárodné majstrovstvá Slovenska VAURIEN 2003

Poriada : Slovenský zväz jachtingu
Dátum : 8. ? 11. augusta 2003
Miesto : Liptovská Mara ? TJ Fatran
Technické zabezpečenie : TJ Fatran L. Mikuláš, ALT Vaurien

Funkcionári regaty :

Riaditeľ : Ing. Brestovský Štefan
Hlavný rozhodca : Kopp Miroslav
Rozhodcovia : Gáal Pavol
Barcík Marian
Koppová Jana

Jury : MUDr. Antalová Kvetoslava
Marynčák Jaromír
Alexa Miloš

Garantom pretekov : Slovenský zväz jachtingu

Koeficient : 7

Pravidlá : Preteká sa podľa PPJ 2001-2004, súťažného poriadku SUP-2003, propozície MM SR 2003, Všeobecných plachetných smerníc VPS-2003, rozpisu MM SR Vaurien, triedových predpisov LT Vaurien, Špecialnych plachetných smerníc, vyhlášok a predpisov Rozhodcovskej komisie.

Podmienky účasti : registračný preukaz s platnou lekárskou prehliadkov

Prihlášky : čitateľne a úplne vyplnené sa príjímajú 8. augusta 2003 od 800 do 1000 hod.

Časový rozpis :
8.8. 1030 otvorenie pretekov
1130 štart prvej rozjazdy
9. a 10.8. štart ďaľších rozjazd podľa RK
11.8. náhradný deň ? štart len v prípade, že v dňoch 8.-10.8. nebudú uskutočnené minimálne 4 rozjazdy
Posledný možný štart : 11.8.2003 o 1300 hod., ak dovtedy budú ukončené aspoň 4 rozjazdy

Vyhlásenie výsledkov : hodinu a pol po ukončení riešenia protestov, pred vlajkovým stožiarom

Rozjazdy a trate : preteky sú vypísané na 7 rozjázd, pri absolvovaní 4 rozjázd sa najhoršia nezapočítava do celkového výsledku

Bodovanie : používa sa nízkobodový systém bodovania

Špeciálne plachetné smernice : RK vydá podľa miestnych podmienok SPŠ a tieto budú vyvesené na vyhláškovej tabuli preteku aspoň dve hodiny pred štartom prvej rozjazdy a zostanú vyvesené do konca pretekov.

Určenie víťazov a vyhodnotenie : preteky budú uznané ako M SR len za predpokladu, že budú odjazdené aspoň tri rozjazdy a počet vyhodnotených posádok v triede bude minimálne päť. Majstrom SR ( alebo Medzinárodným majstrom Slovenska ) sa stáva prvá posádka celkového poradia.

Prvé tri posádky celkového poradia získajú na MM SR poháre a diplomy. Prvé tri posádky zložené z pretekárov so slovenským štátnym občianstvom sú aj na MM SR vyhodnocované rovnako ako na M SR, a teda obdržia medaily a diplomy.

Štartovné : 400 Sk za loď

Reklama : M SR sú preteky kategórie C podľa Dodatku 1 PPJ 2001-2004

Ubytovanie : v obmedzenom počte vo vlastných stanoch a karavanoch v areáli TJ Fatran.
Kemping Lipt. Trnovec ? tel. +421 44 5597430, +421 44 5597300
Hotel Pyramída ? tel. +421 44 5514484

Stravovanie : zabezpečí usporiadateľ na zakúpené stravné lístky pri prezentácii

Zodpovednosť : všetci pretekári a ich sprievodné osoby sa zúčastňujú pretekov na vlastné náklady a nebezpečie. Usporiadateľ neručí za žiadne škody na živote, zdraví alebo majetku účastníkov. Odporúča sa, aby sa účastníci dali poistiť pre prípad úrazu alebo škody.

Postihy : Pre hrubé porušenie pravidiel alebo neprístojné správanie má RK právo vylúčiť pretekára z účasti na MM SR bez nároku na akúkoľvek náhradu podľa pravidla 69 PPJ 2001-2004.

Zmeny a doplnky tohto rozpisu sa zverejňujú na vyhláškovej tabuli.

Ing. Štefan Brestovský, riad. pretekov
Ing. Peter Šabo, predseda SZJ

  • 16. 6. 2003
  • Archív
  • Přečíst celé
  1. Strany:
  2. «
  3. 1
  4. ...
  5. 28
  6. 29
  7. 30
  8. 31
  9. 32
  10. 33
  11. 34
  12. ...
  13. 53
  14. »

Vyhledávání

Kalendář závodů

Kvě
17
So
celý den Májový pohár 7p v Velké Dářko
Májový pohár 7p v Velké Dářko
Kvě 17 – Kvě 18 celý den
 
Kvě
31
So
celý den Jarní sokolská regata 4K v Tovačov
Jarní sokolská regata 4K v Tovačov
Kvě 31 – Čvn 1 celý den
 
Čvn
14
So
celý den Pohár Hluboké 7P v Bezdrev
Pohár Hluboké 7P v Bezdrev
Čvn 14 – Čvn 15 celý den
 
Čvn
21
So
celý den Voltax regata 2025 v Vranov
Voltax regata 2025 v Vranov
Čvn 21 – Čvn 22 celý den
 
Čvn
27
Pá
celý den Šilhánkův memoriál – MČR v Velké Dářko
Šilhánkův memoriál – MČR v Velké Dářko
Čvn 27 – Čvn 29 celý den
 
Srp
23
So
celý den O pohár Vranova 2025 7p v Vranov
O pohár Vranova 2025 7p v Vranov
Srp 23 – Srp 24 celý den
 
Srp
30
So
celý den Jedovnický kapr 3M
Jedovnický kapr 3M
Srp 30 – Srp 31 celý den
 
Zář
6
So
celý den Lighthouse cup 7p v Máchovo jezero (Doksy)
Lighthouse cup 7p v Máchovo jezero (Doksy)
Zář 6 – Zář 7 celý den
 
Zář
13
So
celý den Podzimní Sokolská regata 7p v Tovačov
Podzimní Sokolská regata 7p v Tovačov
Zář 13 – Zář 14 celý den
 
Říj
3
Pá
celý den 50.Skiregata memorial Petra Haub... v Jablonec
50.Skiregata memorial Petra Haub... v Jablonec
Říj 3 – Říj 5 celý den
 
Zobrazit kalendář
Přidat
  • Vložit do Timely kalendáře
  • Vložit do Googlu
  • Vložit do Outlooku
  • Vložit do Apple kalendáře
  • Vložit do jiného kalendáře
  • Export do XML
ALT Vaurien
Asociace lodní třídy Vaurien v České republice je sdružením jachtařů a přátel lodní třídy Vaurien. Nemusíte být závodníkem, přesto můžete podpořit naši LT. Staňte se členy ASV ČR.

Štítky

CVC mistrovství světa Nákup Osobní čísla poplatky sponzor stanovy Třídová pravidla valná hromada Videa závodní licence/lékařská prohlídka ČSJ ČSP

Kontakt

Chcete být informováni o dění... Přihlaste se k odběru novinek v naší emailové skupině.

(c) Copyright 2015 by ALT Vaurien. All Rights Reserved.

Design a provoz MMSC, s.r.o..